Mooi Online Website Veenendaal Internet bureau Websites Veenendaal
HETWORKS Website Veenendaal

0318 507 917

menu knop Website Veenendaal
Hoger in Google

Hoger in Google hoe doe je dat?

15 januari 2015 | Peter van Aalderen | 0 reacties

Hoger in Google, hoe doe je dat?

De tijd dat je vrij eenvoudig hoger in Google kon scoren is inmiddels wel voorbij. Google is continu bezig met het verbeteren van haar algoritmen die bepalen hoe de indexering binnen Google eruit ziet. Niet voor niets want als het eenvoudig zou zijn om hoger te scoren in Google, zou iedereen op de hoogste positie moeten kunnen komen en zoals met zoveel dingen; er kan er maar één de beste zijn.

hoger in google
Maar hoe zorg je er nu voor dat je hoger in Google komt te staan op de termen die voor jouw bedrijf relevant zijn?
Allereerst is het belangrijk dat je nagaat of de termen waar je op wilt worden gevonden ook wel echt relevant genoeg zijn.
Stel je bent eigenaar van een koeriersdienst uit Veenendaal. Je denkt: ik wil hoger in Google op de zoekterm ‘pakket verzenden Veenendaal’. Uit een simpel onderzoek blijkt dat er maar 0-15 keer per maand wordt gezocht op deze zoekterm. Als je gaat optimaliseren, tijd en energie gaat of laat steken in een hogere vindbaarheid op deze zoekterm, dan moet één lead (een lead is een contact- of offerteaanvraag naar aanleiding van een specifieke zoekterm) wel erg veel geld opleveren als je er maar één keer in de twee maanden een aanvraag op binnen krijgt. Ga dus eerst na welke zoektermen écht relevant zijn voor jouw business. Kies zoektermen waarmee je jouw dienst of product kunt verkopen.

 

Ik heb een goede zoekterm gekozen, en nu?

 

Heel goed! De zoekterm die je hebt gekozen is relevant want de term heeft voldoende zoekvolume en kan voor waardevolle leads zorgen. Nu alleen nog zorgen dat je met deze term hoger in Google terecht komt. Hoe minder concurrentie op de zoekterm, hoe eenvoudiger het is om hoger in Google te komen. Stel je moet concurreren met een partij als Bol.com, dan wordt het erg lastig en tijdrovend om boven Bol.com terecht te komen. Wees daarom reëel: bepaal welke positie binnen Google voor jouw bedrijf haalbaar is.

 

Oké, ik ben reëel: positie 4 is haalbaar, hoe verder?

 

De volgende stap is dat je een goede landingspagina in gaat richten voor de door jou gekozen zoekterm. Wees daarbij specifiek en zorg ervoor dat je landingspagina goed leesbaar is. Het 100x herhalen van je zoekterm werkt echt niet. Het heeft zelfs een negatief effect: Google bestraft dit soort gedrag met een lagere ranking. Het belangrijkste is dat jij met jouw landingspagina de bezoeker optimaal bedient. Vindt de bezoeker waar hij naar op zoek is? Daarna is het belangrijk dat je landingspagina technisch goed in elkaar zit zodat Google de pagina goed kan lezen.

 

Hoger in Google komen is dus niet zomaar gerealiseerd?


Inderdaad, het kost de nodige inspanning én je hebt specifieke kennis nodig. Niet alleen kennis over (online) marketing maar ook kennis over de technische werking van websites of webshops. Wil je hoger scoren in Google? Steek er dan voldoende tijd en energie in óf schakel een SEO specialist in. Webdesign Veenendaal – WordPress ontwikkelaar – Webapplicatie – Website beheer

 

Delen?


Reageer op deze blog:

Uw naam:
Uw e-mailadres:
Uw reactie:

Om Spam te voorkomen worden reacties gemodereerd.

Over de schrijver

Peter van Aalderen
Peter van Aalderen
Eigenaar HETWORKS

Peter van Aalderen is mede-eigenaar van internetbureau HETWORKS. Zijn passie voor online en zijn nieuwsgierigheid naar nieuwe ontwikkelingen stimuleren hem om mooie online producten te ontwikkelen. Hij houdt online trends scherp in de gaten en kijkt kritisch naar zijn eigen vakgebied.